Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu

51-160 Wrocław

Al. Boya-Żeleńskiego 32

tel. (71) 7986869

E-mail: sekretariat@sp83wro.pl

Przejdź do strony głównej

, 28 kwietnia 2024

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Przyjmowanie i załatwianie spraw

SPOSOBY PRZYJMOWANIA i ZAŁATWIANIA SPRAW
w Szkole Podstawowej nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu 

1.   Miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, gabinet wicedyrektora szkoły, gabinet pedagoga szkolnego, gabinet psychologa, pokój nauczycielski, sale lekcyjne.

2.    Godziny przyjmowania interesantów:

1)  sekretariat: poniedziałek- piątek: 8.00 - 15.00.

2)  dyrektor szkoły: codziennie poza czasem zajęć z uczniami i spotkań z Radą Pedagogiczną.

3)  wicedyrektor: codziennie poza czasem zajęć z uczniami i spotkań z Radą Pedagogiczną.

4)  pedagog szkolny: w godzinach pracy, jak na stronie Szkoły.

5)  nauczyciele: codziennie poza czasem zajęć z uczniami i spotkań z Radą Pedagogiczną, przed i po zajęciach po uprzednim umówieniu się.

3.    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:

1)    Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły, zastępca dyrektora szkoły, pedagog, kierownik świetlicy oraz sekretarz szkoły.

2)    Sekretariat szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.

3)Korespondencję można dostarczyć osobiście, drogą pocztową, drogą elektroniczną:

a)    adres do korespondencji: Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza,  al. Boya-Żeleńskiego 32, 51-160 Wrocław

b)    e-mail: sekretariat@sp83wro.pl

c)     telefon: 71 798-68-69

4) Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki.

5) Kopie odpowiedzi na pisma wraz z oryginałem pisma wpływającego przechowywane są w teczkach zgodnie z rzeczowym wykazem akt.

6) Sprawy nie wymagające odpowiedzi w formie pisemnej załatwiane są przez ustne udzielenie informacji.

7) Sprawy załatwiane są według kolejności wpływu.

 

SPRAWY PROWADZONE PRZEZ SZKOŁĘ:

1.    Obowiązek szkolny:

1)  zapisy do szkoły(zapisu dokonuje rodzic lub opiekun prawny w sekretariacie szkoły lub podczas zebrania rodziców),

2) zapisy do Oddział Przedszkolnego i klas pierwszych (rekrutacja elektroniczna). 

3)  ewidencja uczniów,

4)  arkusze ocen i dzienniki.

2.    Sprawy administracyjne:

1)  zezwolenia i zwolnienia (indywidualny tok nauki, zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego zgodnie z obowiązującymi przepisami na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych)

2)  wydawanie legitymacji uczniowskich i kart rowerowych (wydaje sekretariat),

3)  wydawanie zaświadczeń,

4)  wydawanie duplikatów.

3.    Postępowanie w sprawach nieletnich: wnioski do Sądu Rodzinnego.

4.    Sprawy kadrowe: sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.

5.    Sprawozdawczość: raporty, sprawozdania.

6.    Wynajem bazy szkolnej.

7.    Archiwum:

1) akta osobowe pracowników,

2) arkusze ocen

3) dzienniki zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych i nauczania indywidualnego,

4) protokoły Rady Pedagogicznej z uchwałami,

5) protokoły Rady Rodziców,

6) Zarządzenia i Komunikaty Dyrektora Szkoły. 

7) Korespondencja

 

OBOWIĄZUJĄCE PROCEDURY:

1. PROCEDURA ZAPISU ORAZ WYPISU UCZNIA

Rodzic lub opiekun prawny powinien dokonać formalności osobiście w sekretariacie szkoły:

ZAPIS UCZNIA DO SZKOŁY:

  1. W pierwszej kolejności zapisywane są dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły.
  2. Rodzic powinien dokonać zapisu dziecka osobiście podczas spotkania rodziców (o terminie powiadamia się wcześniej rodziców)lub w sekretariacie szkoły.
  3. Dane niezbędne do zapisu: PESEL dziecka, adresy zameldowania i zamieszkania, informacja o przedszkolu, gdzie dziecko spełniało obowiązek przygotowania przedszkolnego.
  4. Zapisu dziecka dokonuje się, wypełniając odpowiedni druk podania pobrany ze strony internetowej szkoły lub z sekretariatu.
  5. Przy przeniesieniu ucznia z innej szkoły niezbędnymi dokumentami są:

1)    druk przekazania ucznia,

2)    świadectwo ukończenia szkoły - do wglądu,

3)    kserokopia arkusza ocen,

4)    dokumentacja medyczna,

5)    dokumentacja od pedagoga, psychologa itp.

WYPIS UCZNIA ZE SZKOŁY

1. W sytuacji podęcia decyzji o przepisaniu dziecka do innej szkoły rodzic zobowiązany jest:

1)    powiadomić szkołę o zamiarze przepisania dziecka do innej szkoły lub o wyjeździe za granicę,

2)    w miarę możliwości dostarczyć  do sekretariatu szkoły potwierdzenie przyjęcia ucznia do nowej szkoły,

3)    uzyskać potwierdzenie z biblioteki szkolnej o zwrocie książek i podręczników.

2. Po otrzymaniu potwierdzenia o przyjęciu dziecka do wybranej szkoły sekretarz szkoły przesyła pocztą dokumentację szkolną dziecka, w tym dokumentację medyczną.

 

 2. PROCEDURA ZWOLNIENIA DZIECKA Z ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 

Zwolnienie ucznia z zajęć wychowania fizycznego na jeden semestr lub cały rok szkolny następuje decyzją Dyrektora Szkoły. Po otrzymaniu zaświadczenia lekarskiego rodzic zobowiązany jest jak najszybciej dostarczyć dokument wraz z wnioskiem o zwolnienie z wychowania fizycznego do Dyrektora Szkoły.

3. PROCEDURA ODROCZENIA OBOWIĄZKU SZKOLNEGO

1.Dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego:

1)    Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat.

2)    Rodzic składa do Dyrektora Szkoły:

a)    wniosek o odroczenie obowiązku szkolnego dziecka,

b)    aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

c)     opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie odroczenia obowiązku szkolnego.

 

 4.PROCEDURA WCZEŚNIEJSZEGO PRZYJĘCIA DZIECKA DO SZKOŁY

Dziecko w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat i wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.

1)    W uzasadnionych przypadkach dziecko może rozpocząć naukę w wieku 6 lat.

2)    Rodzic składa do Dyrektora Szkoły:

c)     wniosek o wcześniejsze przyjęcie dziecka do szkoły,

d)    aktualną opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

 5. DUPLIKATY LEGITYMACJI SZKOLNYCH ORAZ ŚWIADECTW SZKOLNYCH

  1. Osoba starająca się o duplikat dokumentów składa podanie w sekretariacie szkoły.
  2. Za duplikaty legitymacji szkolnych opłata wynosi 9 złotych.
  3. Za duplikaty świadectw szkolnych opłata wynosi 26 złotych.
  4. Stosowne dokumenty starający się odbiera osobiście - czas oczekiwania do 14 dni.

6. DUPLIKATY ŚWIADECTW PRACY.

  1. Osoba starająca się o duplikat dokumentów składa podanie do sekretariatu szkoły.
  2. Stosowne dokumenty starający się odbiera osobiście - czas oczekiwania do 14 dni, w szczególnych przypadkach może przedłużyć się do 30 dni.
  3. W przypadku: 

    a) potwierdzenia kserokopii dokumentów dot. wynagrodzeń (kartoteki zarobkowe)

    b)  zaświadczeń o zasiłkach chorobowych

    c)  zaświadczeń o zatrudnieniu 

    dla byłych pracowników zatrudnionych do 1999 roku należy udać się do Archiwum Miejskiego Wrocławia, ul. Stalowa 62, 53-440 Wrocław.

 

 

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Wytworzono:2022-05-18 14:24przez: Administrator sscmc
Opublikowano:2022-05-18 14:24przez: Administrator sscmc
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu
Odwiedziny:614

  • Brak wpisów.